Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

جاذبه‌های گردشگری اروپا | قشنگترین شهر اروپا

از جاذبه‌های فرهنگی فرانسه گرفته تا مناظر تاریخی ایتالیا و فهرست باشکوه مقاصد معماری خیره کننده آلمان، کشورهای اروپایی چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارند. در نتیجه، انتخاب بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا برای بازدید می‌تواند بسیار دشوار باشد.با این وجود، ما فهرستی از برترین جاذبه‌های اروپا را گردآوری کرده‌ایم، فرقی نمی‌کند به دنبال مقصدی مرموز مانند استون هنج باشید یا فرصتی برای غوطه‌ور شدن در دنیای هنر و معماری در قلعه باستانی پراگ یا موزه لوور داشته باشید. با فهرست برترین جاذبه‌های اروپا در مورد بهترین مکان‌های دیدنی در این قاره متنوع فرهنگی بیاموزید.

1. برج ایفل، فرانسه

برج ایفل یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های فرانسه است. این برج فرفورژه که در قلب Champ de Mars در پاریس قرار دارد، در اصل برای ورود به نمایشگاه جهانی 1889 ساخته شد. مهندس گوستاو ایفل به دلیل طراحی خود مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و مردم آن را یک هیولا و "یک کار غیرممکن" نامیدند!  در زمان ساخت، برج 324 متری (معادل یک ساختمان 81 طبقه) بلندترین سازه در جهان بود.در شب، تمام برج با چراغ های طلایی روشن می‌شود.

تور فرانسه؛ بازدید از زیباترین مناطق فرانسه

1. برج ایفل، فرانسه

2. کولوسئوم، ایتالیا

آمفی تئاتر فلاویان رم که بیشتر با نام کولوسئوم شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین نمادهای امپراتوری روم باقی مانده و یکی از پربازدیدترین مکان‌های توریستی ایتالیا است که جاذبه‌های گردشگری اروپا را چندین برابر می‌کند. در سال‌های 70-80 پس از میلاد با استفاده از سنگ آهک تراورتن و سنگ‌های آتشفشانی ساخته شد. در زمان ساخت و مدت‌ها پس از آن، بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر جهان بود و ۸۰ هزار تماشاگر را در خود جای می‌داد.کولوسئوم با ارتفاع دیوار بیرونی 48 متر و مساحت پایه 24000 متر مربع، سازه ای باشکوه است. در اوج شکوه خود، دارای یک ولاریوم (سایبان جمع شونده برای محافظت از تماشاگران در هوای بد) و یک کف چوبی ضخیم پوشیده از شن بود. 

تور ایتالیا؛ بازدید از زیباترین مناطق ایتالیا

2. کولوسئوم، ایتالیا

3. استون هنج، انگلستان

بنای ماقبل تاریخ استون هنج یکی از مشهورترین بناهای دیدنی انگلستان است که از بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا به حساب می‌آید. استون هنج که بین 3000 سال قبل از میلاد تا 2000 سال قبل از میلاد ساخته شده است، در منطقه ای از انگلستان که به خاطر تپه‌های تدفین بسیار معروف است، واقع شده است. هدف استون هنج همچنان یک راز باقی مانده است. باستان شناسان بر این باورند که این مکان می‌تواند یک گورستان باشد که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می‌رسد. همچنین می‌توانست به‌عنوان یک تقویم نوسنگی (به عنوان طرح سنگ‌ها برای مشخص کردن حرکات خورشید)، یک مکان مذهبی یا یک رصدخانه علمی باشد. این سنگ‌ها که وزن هر کدام حدود 25 تن تخمین زده می‌شود، حداقل 19 کیلومتر به محل فعلی خود منتقل شدند.

ویزای انگلیس، چگونه ویزای توریستی بگیریم؟

3. استون هنج، انگلستان4. موزه لوور، فرانسه

بزرگترین موزه هنر جهان و پربازدیدترین موزه، درست در ساحل رودخانه سن قرار دارد. کاخ لوور اصلی قرن سیزدهمی که زمانی در اینجا قرار داشت، در طول قرن‌ها گسترش یافت و بازسازی شد. در نتیجه ساختمان عظیمی به مساحت تقریباً 73000 متر مربع که امروز می‌بینید، شد. هرم شیشه‌ای و فلزی موزه به نماد مدرن موزه لوور تبدیل شده است. ابعاد آن از هر طرف 34 متر و ارتفاع آن 21.6 متر است و اکنون به عنوان ورودی اصلی موزه استفاده می‌شود.

از مجموعه خیره کننده 380000 شیء لوور، حدود 35000 مورد در معرض نمایش دائمی قرار دارد. اینها نه تنها نقاشی‌ها، بلکه طراحی‌ها، مجسمه‌ها و اقلام باستان شناسی را نیز شامل می‌شود. علاوه بر مونالیزا لئوناردو داوینچی و ونوس میلو، این موزه همچنین میزبان مجسمه بالدار پیروزی ساموتراس با ارتفاع هشت فوت و تابلوی باشکوه تاج گذاری ناپلئون شش در نه متری است.

تورهای نوروز 1401؛ بهترین مقاصد گردشگری

4. موزه لوور، فرانسه

5. قلعه پراگ، جمهوری چک

تقریباً دو میلیون نفر هر ساله از قلعه پراگ بازدید می‌کنند و آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های جمهوری چک تبدیل می‌کند. قلعه پراگ که توسط کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین مجموعه قلعه در جهان شناخته شده است، ترکیبی خیره کننده از سبک‌های معماری گوتیک و رومی است.

در حالی که قدمت خود قلعه به قرن نهم باز می‌گردد، برخی از سازه‌های دیگر در داخل ۷۰۰۰۰ متر مربع مجموعه قرن‌ها بعد ساخته شده‌اند. برخی از خیره کننده ترین ساختمان‌های مجموعه قلعه پراگ عبارتند از: کلیسای جامع سنت ویتوس، کلیسای سنت جورج، و مسیر طلایی قرن شانزدهمی.

6. قلعه پراگ، جمهوری چک

6. دروازه براندنبورگ برلین، آلمان

دروازه براندنبورگ که به دستور فردریک ویلیام دوم پادشاه پروس در قرن هجدهم ساخته شد، به نماد برلین تبدیل شده است. دروازه عظیمی به ارتفاع 26 متر و طول بیش از 65 متر، توسط یک چهار اسب یا ارابه‌ای که توسط چهار اسب کشیده می‌شود، تاج گذاری می شود.این دروازه نام خود را مدیون شهر براندنبورگ آن در هاول است زیرا از جایی که جاده برلین و شهر براندنبورگ شروع می‌شود قرار دارد.  سال ها بعد، این دروازه تا زمان ساخت دیوار برلین به مرز غیر رسمی بین برلین شرقی و غربی تبدیل شد. و هنگامی که دیوار در سال 1989 سقوط کرد، 100000 نفر برای جشن گرفتن در دروازه جمع شدند.

6. دروازه براندنبورگ برلین، آلمان

7. کانال‌های ونیز، ایتالیا

"شهر شناور" جادویی ایتالیا دارای انبوهی از زیبایی، لحظات عاشقانه و تاریخ باشکوه است که هر بازدید کننده ای را خوشحال می کند. بیش از 150 کانال از طریق ونیز می‌گذرد و 118 جزیره کوچک را از طریق حدود 400 پل و تعدادی گذرگاه به هم متصل می‌کند.جادوی ونیز به آب ختم نمی‌شود. کوچه‌ها و گذرگاه‌های جذاب، حیاط‌های مخفی، و نمونه‌های خیره‌کننده از معماری گوتیک و رنسانس در کناره‌های کانال‌ها قرار گرفته‌اند. بسیاری از معماری زیبا را می‌توان بهتر از آب درک کرد، زیرا در زیر پل‌ها و گوشه‌های کانال بزرگ در یک تور گشت و گذار با گوندولا یا اتوبوس آبی ونیز سفر می‌کنید.

7. کانال‌های ونیز، ایتالیا

8. ماترهورن، سوئیس

ماترهورن با ارتفاع 4478 متری یکی از بلندترین قله‌های اروپا است. این کوه خیره کننده درست بر فراز شهر زرمات سوئیس، در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار دارد. ماترهورن که یک مقصد محبوب برای پیاده‌روی در کوه‌های آلپ است، منحصربه‌فرد است زیرا کوهی هرمی شکل است که می‌توان از هر چهار طرف آن را بالا رفت.منطقه اطراف ماترهورن و زرمات در طول زمستان اسکی‌بازان و اسنوبورد سواران را به خود جذب می‌کند و تفرجگاه زرمات و برویل-سروینیا تله‌اسکی در بالای گذرگاه تئودول ارائه می‌کند. موزه ماترهورن نیز وجود دارد که تاریخچه جذاب آلپینیسم را به تصویر می‌کشد، و فرصتی برای تماشای نمای نزدیک و شخصی از قله‌های پوشیده از برف از طریق یک تور هلیکوپتری را به ارمغان می‌آورد.

8. ماترهورن، سوئیس

باغ‌های الحمرا و جنرالیف، اسپانیا

این مجموعه در ابتدا در سال 889 پس از میلاد ساخته شد، اگرچه تا اواسط قرن سیزدهم به شکل فعلی و وسعت 142000 متر مربعی خود دست نیافته بود.این قلعه در طول قرن‌ها مورد بی‌توجهی و تخریب قرار گرفت، و اگرچه بخشی از آن نیز بازسازی شد، اما همیشه با دقت زیادی انجام نمی‌شد. با این حال، الحمرا به عنوان یکی از باشکوه‌ترین نمایش‌های هنر و معماری مسلمانان در اسپانیا است.رنگ قرمز طبیعی الحمرا که با استفاده از ترکیبی از خاک رس قرمز، آجر لایه‌ای و سنگ ساخته شده است، خیره کننده‌ترین ویژگی آن است. در داخل، گچ‌کاری‌های پیچیده بسیاری از کاخ‌های مور، حمام‌های سلطنتی، و برج‌های مستحکم را پوشش می‌دهد.

Palacio de Generalife مجاور، با باغ‌های ایرانی پلکانی‌اش نیز ارزش دیدن را دارد. نه تنها به دلیل مناظر باشکوهش از الحمرا، بلکه به این دلیل که کاخ تابستانی، با ستون‌ها و آلاچیق‌های فراوان، به خودی خود مظهر زیبایی است.

تور اسپانیا، بازدید از بهترین مقاصد اسپانیا

باغ‌های الحمرا و جنرالیف، اسپانیا

بازدید از جاذبه‌های گردشگری اروپا با تور اروپا

در این مقاله با برخی از جاذبه‌های گردشگری اروپا آشنا شدید، آیا با خواندن این مطلب ترغیب شده‌اید تا به کشورهای اروپایی سفر کنید؟ چنانچه این تصمیم را دارید می‌توانید با تور اروپا بهترین مقاصد گردشگری اروپا را دیدن کنید و خود یک سفرنامه‌ی تمام عیار باشید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.